Звіт керівника

 

Звіт керівника дошкільного навчального закладу "Малятко"

за 2017-20018 навчальний рік

Малишевої Н.І.

 

ІНФОРМАЦІЙНІ ВІДОМОСТІ

Комунальний заклад «Дошкільний навчальний заклад № 140

Миколаївської міської ради» знаходиться за адресою: 54050, м. Миколаїв, вул. Глинки, 7-А. Телефон: 64-54-08.

E-mail: Этот адрес электронной почты защищён от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.

Завідувач: Малишева Наталя Іванівна

Вихователь-методист: Турчанович Тетяна Леонідівна

ДНЗ № 140 працював за освітньою програмою від 2 до 7 «Дитина» та програмою розвитку дітей дошкільного віку із затримкою психічного розвитку від 3 до 7 років «Віконечко»

В 2017 -2018 н.р. відвідували 243 дитини.

 

zvit2018 01 

zvit2018 02 

zvit2018 03

zvit2018 04

 

Упродовж 2017-2018 навчального року навчально-виховний процес закладу дошкільної освіти був спрямований на вирішення пріоритетних завдань:

  1. Навчання дошкільнят української мови у системі роботи з народознавства, мовленнєвого та художнього розвитку.
  2. Сюжетно – рольова гра як провідний вид діяльності в розвитку творчих здібностей дітей.
  3. Удосконалювати роботу з сім'ями вихованців через використання активних форм взаємодії «Сім'я – дитина - дитячий садок».

  

МЕТОДИЧНА РОБОТА

Методична робота з педагогічними кадрами у 2017-2018 навчальному році була спрямована на підвищення професійного рівня педагогів.

Курси підвищення кваліфікації при Миколаївському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти пройшло 4 педагоги.

Проведена чергова атестація, проатестовано 7 педагогів. Методична робота з педагогічним колективом була спрямована на реалізаціюосновної мети:

• підвищити професійний рівень педагогів,

• скоординувати зусилля всіх педагогічних працівників дошкільного закладу на вирішення конкретних педагогічних проблем,

• створити оптимальні умови для підвищення результативності освітньо – виховного процесу.

В 2017-2018 н.р. педагогічний колектив брав участь у методичних заходах району й міста.

Так, у листопаді 2017р. пройшла зустріч з педагогами м. Сум, в ході якої присутні ознайомитися з досвідом педагогів спеціалістів з дітьми із затримкою психічного розвитку.

Проведено методичне об'єднання для вихователів дітей дошкільного віку «Формування уявлень про багатоманітність професій як складової предметно – практичної компетенції дітей дошкільного віку».

В березні 2018р вчителів ЗОШ №40 відвідали заняття в групі старшого віку. На занятті, побудованому за ігровим сюжетом, вихователь Андрейченко Л.О. запропонувала дітям різні за обсягом і складністю завдання з математики та грамоти.

В квітні 2018р. прийняли участь у заочному обласному конкурсу портфоліо з відеоматеріалами «Педагогічний досвід освітян регіону - 2018» з теми: «Інформаційно – комунікативні технології в роботі з дітьми, які мають затримку психічного розвитку».

Педагоги дошкільного закладу систематично відвідували методичні об’єднання міста різних категорій з наступним обговоренням отриманих вражень та рекомендацій.

Молоді вихователі Петренко Ю.О.,Чуб О.А., брали участь в роботі методичного об'єднання для вихователів груп раннього віку.

Музичні керівники Нікітіна Л.В., Прохорова Т.В. взяли участь у майстер – класах «Театральна студія «Чайка»: ознайомлення з організацією та проведенням фестивалю казок» та «Фольклор у музичному вихованні дітей дошкільного віку».

З метою підвищення педагогічної майстерності педагогів, спрямовуючи навчально-виховний процес на виконання головних завдань, були сплановані та проведені протягом навчального року такі форми методичної роботи засідання педагогічної ради: 

 

  • Зміст діяльності і завдання педагогічного колективу ДНЗ (30.08.17р.)
  • Розвиток українського мовлення та комунікативних здібностей дітей дошкільного віку (28.11.17р.)
  • Гра як пріоритетний засіб розвитку дитини» (27.02.18р.)
  • Впровадження сучасних педагогічних технологій взаємодії з батьками» (26.04.18р.)
  • Про результати освітньої роботи з дошкільниками (22.05.18р.)

 

Результативно та з високим рівнем зацікавленості пройшли семінари з педагогами.  Зміст проведених семінарів складався з теоретичних, практичних завдань і використання активних та інтерактивних форм роботи з кадрами.

В результаті роботи семінарів, підвищилась ефективність діяльності колективу за чинними Програмами.

 

Результати проведеної тематичної перевірки «Розвиток українського мовлення – та комунікативних здібностей дітей дошкільного віку» дозволяє зробити висновок, що педагогічним колективом ведеться систематична та планова робота щодо навчання дітей рідної мови. Навчальна база майже всіх груп дозволяє якісно виконувати завдання з навчання дітей української мови. Вихователі зібрали і систематизували матеріал (демонстраційний і роздатковий) згідно за віком; дібрали й виготовили різноманітні дидактичні ігри, посібники; у куточку самостійної художньої діяльності створили умови для діяльності дітей; систематично проводили театралізовані вистави, концерти, слухання улюблених казок рідною мовою.

Педагоги насищають повсякденне життя дітей цікавими справами, враженнями за допомогою пізнавальних екскурсій, комплексних тематичний занять, читання різноманітної літератури, проведення дозвілля, вечорів відпочинку, заходів спільно з батьками.

 

Тематичне вивчення проводилось за темою «Сюжетно – рольова гра як провідний вид діяльності в розвитку творчих здібностей дошкільників».

В результаті перевірки встановлено, що в групах створені задовільні умови для ігрової діяльності дошкільнят. В наявності різноманітні сюжетно-рольові ігри, в яких відпрацьовуються партнерські взаємини дітей (ігри, що вимагають участі і взаємодії кількох дітей).

 

Створено умови для сюжетно-рольової гри:

  • атрибутика для різних сюжетних ігор згідно з віком дітей;
  • раціональне розміщення атрибутики і вільний доступ до неї дітей;
  • різні конструктори, будівельний матеріал для створення ігрового середовища. 

За підсумками відвідувань і спостережень ігрової діяльності слід зробити наступний висновок, що педагогами при організації гри створюється позитивний емоційний настрій. Створюється ігрова ситуація (показ картини, проблемна ситуація, внесення атрибута і т.п.). Вихователі намагаються створювати умови для активної спільної і самостійної творчої ігрової діяльності, беруть участь самі в грі.

 

Результати проведеної тематичної перевірки «Інноваційні форми та методи роботи з батьками в дошкільному навчальному закладі».

В ході перевірки шляхом індивідуальних бесід та анкетування було організовано вивчення рівня професійної компетентності вихователів щодо організації роботи з батьками. Анкетування показало, що 80% вихователів мають достатній рівень знань про організацію успішної взаємодії з батьками вихованців, обізнані щодо сучасних принципів встановлення контактів із батьками, знають різноманітні традиційні та нетрадиційні форми спілкування, вміють їх планувати.

Перевіркою встановлено, що планування роботи з батьками вихователями груп здійснюється згідно перспективного плану на навчальний рік та щомісячно.

Аналіз планів показав, що планування на всіх групах педагоги здійснюють систематично та з урахуванням вікових особливостей дітей, напрям у роботи закладу та відповідно до річного плану ДНЗ.

З метою розвитку творчих здібностей, нахилів та інтересів, в дошкільному навчальному закладі з 12.09.17. проведена виставка поробок з природного матеріалу і овочів «Осінні фантазії» в якій прийняли участь всі групи. Батьки разом з дітьми створили цікаві поробки з листя, овочів, насіння та інших природних матеріалів.

25.12.17р. виставка поробок дітей та батьків до зимових свят "Зимова казка".

04.04.18.р. виставка «Писанка всміхається, великдень наближається».

Організована навчально-пізнавальна діяльність планувалась відповідно до Освітньої програми від 2 до 7років «Дитина»,

Програми розвитку дітей дошкільного віку із затримкою психічного розвитку від 3 до 7 років «Віконечко» та Базового компонента дошкільної освіти.

Результати діагностичного обстеження показали успішне засвоєння освітніх завдань чинної програми в групах молодшого віку «Дзвіночок» (Синьковська С.В., Чуб О.А..), старшого віку «Сонечко» (Андрейченко Л.О..)», «Буратіно» (Кобіялко О.О., Кирпякова В.С.).

В логопедичній групі в 2017-2018 році налічувалось 14 дітей, з якими працювала логопед Єфименко І.В. Логопед проводила цілеспрямовану систематичну і системну роботу з дітьми-логопатами. Увагою були охоплені всі діти дитячого садка, які мали мовленнєві порушення.

На кінець навчального року 8 дітей направлено в загальний клас, 6 залишилися на повторний курс навчання.

Систематично з дітьми-логопатами проводила корекційну роботу практичний психолог Зубова С.В. В корекційних групах, де перебувають діти із затримкою психічного розвитку (вчитель – дефектолог Дидаліна В.С., Мурза Г.М..,Шеломенцева І.Г.,), корекційно-виховна робота з дітьми відповідала завданням корекційного навчання та виховання в групах.

Значна увага приділялась розвитку психічних процесів (пам'ять, увага, мислення) сенсорного розвитку, дрібної моторики, пізнавальної, емоційно – вольової сфери.

Засвоєння програмового матеріалу відбувалося відповідно до індивідуальних можливостей і вікових особливостей дітей.

В роботі використовувалися сучасні методи та прийоми та інноваційні технології. Проводячи підсумок роботи педагогічного колективу ДНЗ у продовж навчального року, треба зазначити, що поставлені завдання виконані в цілому.

 

Згідно плану роботи, протягом 2017/2018 року громадським інспектором з охорони дитинства проводились такі заходи:

  • Створення банку даних соціально-незахищених категорій.
  • Збір об’єктивних даних, що підтверджують належність дітей до пільгової категорії.
  • Залучення дітей соціально-незахищених категорій до гурткової роботи.
  • Заходи з попередження насилля в сім’ї.
  • На протязі року проводилась робота з охорони прав та інтересів дітей, щодо попередження насильства в сім’ї, профілактика та запобігання жорстокому поводженню з дітьми.

 

Робота з педагогічними кадрами:

1. Ознайомитися з "Методичними рекомен-даціями щодо взаємодії педагогічних праців-ників у навчальних закладах та взаємодії з іншими органами і службами щодо захисту прав дітей" лист МОНУ від 28.10.14 №1/9-557.

2. Ознайомитися з Листом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 18.05.12 № 1/9-384 «Про організацію інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» (інструктивно-методичний лист).

3. Консультація « Насильницькі дії щодо дітей: прояви та наслідки».

4. Семінар "Профілактикажорстокогоповодження з дітьми".

5. Міні – брифінг для вихователів «Дітям про їхні права».

6. Консультація: «Дисципліна – не покарання».

7. Виробнича нарада: Формування у педагогів толерантного ставлення до дітей.

8. Виробнича нарада.

Профілактика жорстокого поводження з дітьми в дошкільному навчальному закладі: Анкетування для педагогів по правовому вихованню.

 

Соціально – педагогічний аналіз дітей:

1. Позбавлених батьківського піклування – 1;

2. Діти інваліди – 6;

3. Діти постраждалих від ЧАЕС – немає;

4. Діти батьки яких загинули при виконанні службових обов’язків (МВС) – немає;

5. Діти батьки яких загинули в зоні АТО – немає;

6. Діти переселенців – 1;

7. Діти багатодітних сімей – 5;

8. Діти із малозабезпечених сімей - 4.

 

МЕДИЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ.

Для роботи медичного персоналу, організації медичного обслуговування дошкільників у дитячому садку створені всі необхідні умови. У медичному кабінеті працює старша медична сестра Одінаєва Т.В., яка веде облік медичного обладнання, лікарських засобів та виробів медичного призначення, дотримується правил і термінів їх зберігання та використання, забезпечує їх своєчасне поповнення.

Впродовж року старша медична сестра здійснює постійний контроль за:

  • організацією рухового режиму дітей,
  • проведенням оздоровчо-фізкультурних заходів і їх впливом на організм дитини,
  • організацією загартування та харчування,
  • дотриманням режиму дня та навчальних навантажень згідно з віком дитини;
  • профілактику травматизму, спалахів гострих кишкових та вірусних інфекцій, харчових отруєнь. 

На педгодинах, нарадах при завідуючій, обговорюються питання дотримання санітарно – гігієнічних умов в закладі, результати медико – педагогічного контролю за станом здоров’я, нервово – психічного та фізичного розвитку дітей; результати контролю за розвитком рухів і фізичних якостей, оцінки організації, змісту та методики проведення різних форм з фізичного виховання, рухового режиму, лікувально - профілактичної, оздоровчої роботи з малюками; питання організації роботи з ослабленими дітьми, зниження рівня захворюваності серед вихованців.

Найменша захворюваність відзначена в групі № 11, вихователь Гусаренко О.І. помічник вихователя Шишкевич Т.В.

Слід відзначити, що більшість дітей з випадками ГРВЗ викликана непристосованістю до колективу новоприбулих дітей, їх слабкою імунною системою.

Аналізуючи стан відвідування дітьми ДНЗ визначено: середній показник відвідування дітьми ДНЗ:

в 2017 – 2018 навч році – 52 %

в 2016 – 2017 навч. році – 62%,

в 2015 – 2016 навч. році склав 60% ,

в 2014– 2015 навч.році – 58%.

zvit2018 05

Педагогічнийколектив проводивкропітку роботу щодозниженнязахворюваності, зокремаце:

  • організаціяроз’яснювальноїроботи з батьками з профілактикизахворювань;
  • дотримання вимог санітарії; - здійснення загартування вихованців;
  • індивідуалізація занять з фізичного виховання;
  • чітке дотримання режиму.  

Медичною сестрою регулярно проводились антропометричні вимірювання дітей.

Ясельна група – 1 раз на квартал, дошкільні – 2 раза на рік. Згідно плану проведено обстеження дітей та працівників закладу на ентеробіоз і капрологію. Один раз на 10 днів проводиться огляд дітей на педікульоз. В ДНЗ 2 раза на рік всі працівники проходять медичний огляд, крім сторожів та двірників вони проходять медогляд 1 раз на рік.

zvit2018 06

 

Діти диспансерної групи:

захворювання серцево–судинної системи – 11 дітей – 4,5 %;

захворювання ЦНС – 5 дітей – 2 %;

захворювання сечостатевої системи – 2 дитини – 0,8 %;

захворювання органів травлення – 12 дітей – 5 %;

захворювання хірургічні - 7дітей – 3 %;

захворювання ендокринної системи - 1 дитина – 0,7 %;

захворювання зору – 5дітей – 2 %.

захворювання лор органів – 8 дітей – 3,2%

захворювання опірно – рухового апарату - 7 дітей – 4,8%.

zvit2018 07

Аналізуючи кількісний склад диспансерних дітей та спрямованість їх диспансеризації визначені найбільш важливі фактори, що впливають на здоров’я дітей, розроблені індивідуальні рекомендації стосовно зміцнення фізичного здоров’я.

 

ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРЧУВАННЯ ДІТЕЙ

Організація харчування є дуже важливою умовою для фізичного розвитку дошкільників. У дошкільному закладі приділяється належна увага організації харчування дітей, організовано розподіл продуктів харчування у відповідності до кількості перерахованих батьками коштів, встановлено контроль за кількістю, вартістю завезених продуктів харчування.

Щомісячно аналізується стан харчування дітей у ДНЗ, дане питання виноситься до порядку денного виробничих нарад, батьківських зборів та засідань при завідувачі.

Організація харчування в ДНЗ здійснювалась відповідно до Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», «Про молоко та молочні продукти», на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 №1591.

З 01.09.2017 р. затверджені грошові норми харчування дітей у дошкільних навчальних закладах для вихованців:

– з 9-12-годинним режимом перебування у закладі для для ясельної групи;

– 13,75грн , для содової групи - 18,20 (з розрахунку: 40%– бюджетні кошти та 60% – батьківська плата).

Діти, які відвідують корекційні групи, та логопедичну, харчувалися безкоштовно - 87 дітей, 3 дитини з малозабезпечиних сімей та 4дитини сплачували 50% вартості (діти з багатодітних родин).

Умови для організації харчування в дошкільному закладі задовільні.

Харчоблок має необхідне приміщення, забезпечений проточною гарячою та холодною водою, оснащений необхідним технологічним обладнанням, яке знаходиться в робочому стані. Виконувалися вимоги щодо дотримання санітарно-гігієнічного режиму. Була придбана необхідна кількість миючих, дезінфікуючих засобів та спецодягу за рахунок позабюджетних коштів.

Продукти в дошкільний заклад завозилися своєчасно, з сертифікатами якості.

З боку адміністрації дошкільного закладу здійснювався чіткий контроль за технологією приготування страв, термінами реалізації продуктів харчування, дотриманням санітарно-гігієнічних правил.

Вихователі, помічники вихователів дошкільного навчального закладу беруть активну участь в організації харчування дітей, ознайомлені з питаннями гігієнічного та естетичного виховання. Серед працівників проводилось тестування щодо закріплення Інструкції з харчування, яке показало, що знання мають достатній рівень. Щодня перед кожним прийомом їжі столи для дітей сервіруються від¬повідно до меню. Дітей привчають сідати за стіл охайними, з чистими руками, сидіти за сто¬лом правильно та користуватись столовими приборами (ложкою, виделкою, ножем). До¬шкільнят молодшого віку – 4-5 р. ж. та старшого дошк.віку - 6 р. ж. вчать чергувати, вико¬ристовувати санітарний одяг, сервірувати столи та збирати використаний посуд. Кількість столового посуду в групах відповідає кількості дітей за списком.

Адміністрація закладу, старша медична сестра тримає на постійному контролі якість продуктів від постачальників, про що свідчить вся наявна документація. Без супроводжувальної документації продукти не приймались.

Своєчасно та правильно ведуться журнали бракеражу сирої та готової продукції.

З метою попередження кишково-шлункових захворювань та харчових отруєнь серед дітей здійснюється суворий контроль за умовами зберігання та дотримання термінів реалізації продуктів і технологією приготування їжі. Регулярно проводиться зняття проб страв, виставляються добові проби.

Середній % виконання норм харчування у 2017-2018 р. по ДНЗ складає – 52%. Отже, виконання щоденних норм харчування виявило, що діти отримують в незначній кількості менше білків, жирів, вуглеводів, відповідно знижена і калорійність їжі. Причина невиконання норм – грошове обмеження норм. На батьківських зборах проводиться роз’яснювальна робота серед батьків щодо організації харчування дітей.

В наступному році необхідно посилити контроль за виконанням натуральних норм харчування. 

 

ДЯКУЄМО ЗА НАДАНУ ДОПОМОГУ

У ЗМІЦНЕННІ НАВЧАЛЬНОЇ ТА МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНОЇ БАЗИ ДОШКІЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

Протягом вересня 2017 року по травень 2018 року кошти благодійної організації було витрачено:

 

Канцтовари

170172.21

Ремонт приміщень

1747.35

Іграшки для логопедичних кабінетів

8746.00

Фігурні грибочки і квіточки на автомістечко

679.00

Ремонт комп'ютерів

1436.40

Акумуляторні ножиці для стрижки кущів

2598.00

Миючі засоби

5023.45

Ремонт електрообладнання

6981.49

Тіньові форми для пісочниць

22725.00

Секції металевої огорожі

2068.00

Пошив дитячих костюмів для свят та штор на вікна

9406.39

Лавка на металевому каркасі 2 шт (ігровий майданчик)

2361.00

Навчальні аудиторські дошки

9161.00

Установка воріт, демонтаж старих

10600.00

Установка огорожі з бетонних плит

8220.00

Установка крапельної системи поливу

18773.00

Килим 2 шт. гр. «Всезнайки»

4000.00

Оплата сигнальної кнопки

400.00

«Укртелеком»

1941.69

Ноутбук для завгоспа

6517.00

Килимове покриття для безпеки дітей (вхідний поріг)

1064.00

Заміна мережевої карти (бухгалтер)

380.00

Придбання посуди на групи (каструлі 12л.)

1475.00

Ремонт сантехніки

1740.12

Заміна замків

677.92

Комп'ютерна миш 2 шт. ( заміна поломаних)

552.00

Комплект «Акустика» в спортивний зал, для проведення ранкової гімнастики

206.91

Сидіння для унітазу гр. «Дзвіночок»

156.80

Термометр кімнатний гр. Кораблик»

19.35

Типографія

88.00

Сайт дитячого садочка

555.00

Охорона громадського порядку

1200.00

Сушка для білизни

249.00

Контейнер для іграшок

909.16

Заміна підвіконників, ручка для дверей, регуліровкавхідних дверей і вікон в групах  (гр. «Кораблик», коридор спортивного залу.

10478.00

Альтанка для пісочниць

24850.00

Стілаж  «Дерево» кабінет логопеда

2970.00

Інгалятор (кабінет медичної сестри)

2025.00

Гнучкий карниз (кабінет психолога)

348.96

Штора-нитки (коридори)

6520.00

Морозильна камера (кухня)

4500.00

Облаштування території

6568.67

Пожежна безпека

2479.30

Стенд для дитячих робіт «Магнітне поле» гр. «Веселка», гр . «Кораблик»

2150

Стільчики для англійського кабінету

3560.00

Дитячі столи «Ромашка» для кабінетів спеціалістів

18000.00

Шафа кухонна гр.  «Зірочка»

1820.00

Годинник настінний

448.00

Дитячий спортивний тренажер «Велосипед»

2680.00

Дзеркало для логопедичного кабінету

175.00

Кабель «usb» 2 шт для принтерів

80.00

Програмний продукт ліцензія «Арт-Звіт-Плюс» для юридичних осіб на 1 рік

980.00

Методична література (методкабінет на 6 міс.) (підписка)

2088.00

Засіб КЗІ «SecureToken-337 М) (електронні ключі для оплати рахунків)

2085.00

Пісок

1200.00

Щебінь

2063.00

Килимове покриття «Штучна трава»

2188.00

Мати з очерету ( ремонт українського  куточка)

357.96

Полки  для кабінету дефектолога 3 шт.

2610.00

 

 

knopka zvit

 

Сторінка розваг та спорту